عفونت واژن

خارش، سوزش و بوی نامطبوع تنها چند مورد از نشانه ها و علائم شایع عفونت واژن در زنان می باشند. عفونت واژن را فقط افرادی که تجربه کرده‌اند درک می‌کنند. عوارض روحی و روانی در عفونت واژینال از خود بیماری نیز عذاب آورتر است.

عفونت واژن کلینیک نیایش

چنانچه این عارضه بهبود پیدا نکند زنان را حتی سالیان سال دچار آسیب های جدی خواهد کرد. یکی از ناگوارترین عوارض آن ایجاد زگیل تناسلی است که تبدیل به سرطان رحم خواهد شد. این عارضه سلامت خانم ها را به شدت تهدید می کند و همچنین یک خطر جدی در زندگی زناشویی آنان می باشد.

به منظور درمان های دارویی عفونت‌ واژن می بایست نزد یک پزشک متخصص مراجعه نمود. اما یک درمان خانگی وجود دارد که شاید بسیاری از افراد تمایل نداشته باشند این کار را انجام دهند؛ در صورتی که این راهکار بسیار نتیجه بخش است.

در ابتدا می بایست تمام دستوارالعمل ها و مواردی را که برای پیشگیری و درمان بیماری های واژن توسط پزشکتان توصیه می‌شود رعایت نمایید. این موارد شامل تهیه و پوشیدن لباس های زیر مناسب، عدم استفاده از شلوارهای تنگ، پیروی از برنامه غذایی سالم و البته رعایت بهداشت در برقراری رابطه جنسی و … می شود.

ضمن اینکه برای پیشگیری از عفونت واژن استفاده از ترکیب آب و سرکه سیب نیز بسیار مؤثر است. توصیه می شود یک روز در میان ترکیبی از مقادیر برابر آب و سرکه سیب ارگانیک را به واژن خود بپاشید. با استفاده از این ترکیب هم از بروز عفونت ها و هم از ایجاد بوی نامطبوع در قسمت واژن خود پیشگیری نموده اید.

درمان های خانگی عفونت واژن

لازم به ذکر است سیر بدترین نوع عفونت‌های واژن را درمان خواهد کرد. افرادی که سالهاست با این عارضه دست و پنجه نرم کرده اند و از مصرف داروهای خوراکی و موضعی دریغ نکرده اند با این وجود نتیجه ی مطلوبی نیز نگرفته اند، می توانند از سیر استفاده کنند.

اجازه ندهید سیر آخرین راهکار مورد استفاده شما باشد. از بوی بد سیر هراسی نداشته باشید چرا که این بوی نامطبوع فقط یک هفته ادامه خواهد داشت. نحوه استفاده از سیر برای درمان عفونت واژن این است که یک حبه سیر متوسط را پوست کنده و خوب بشویید سپس یک نخ از آن رد کرده و محکم گره بزنید طوری که نخ آن آویزان باشد.

آنگاه سیر را درون واژن خود قرار دهید. می توانید این سیر را هر هشت ساعت یک مرتبه یا پس از هر بار دستشویی رفتن تعویض نمایید. این دستوالعمل را انجام دهید تا شاهد درمان عفونت واژن خود باشید.