تفاوت عفونت کرونا و سینوزیت

حدود یک سال است که ویروس کرونا در جهان شیوع پیدا کرده است و زندگی تمام مردم جهان را تحت تاثیر قرار داده است، بنابراین کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این بیماری و تفاوت آن با سایر بیماری‌های مشابه از جمله سینوزیت می‌تواند مثمر ثمر واقع گردد و باعث کاهش اضطراب و استرس در مواجه با این بیماری شود، زیرا عفونت کرونا و سینوزیت علائم مشابه با هم دارند، بنابراین برای درک بهتر تفاوت عفونت کرونا و سینوزیت لازم است که به تعاریف و ویژگی‌های این دو بیماری بپردازیم.

تفاوت عفونت کرونا و سینوزیتعفونت کرونا

امروزه شاید کمتر کسی در روی کره خاکی وجود داشته باشد که کلمه کرونا را تا به حال نشنیده باشد، عفونت کرونا معمولا بیشتر باعث بروز بیماری‌های تنفسی می‌شود و آسیب زیادی به ریه‌ها وارد می‌کندو با علائمی مشابه با علائم آنفولانزا مثل تب و سرفه شروع می‌شود و اگر سیستم تنفسی فرد ضعیف باشد حتی می‌تواند باعث از بین رفتن کامل ریه شود و به مرگ افراد منجر گردد، این عفونت می‌تواند بخش‌های دیگر بدن مثل دستگاه گوارش، قلب، مغز و … را نیز مورد حمله قرار دهد و به ای قسمت‌ها نیز آسیب برساند، برای این ویروس هنوز درمان قطعی پیدا نشده است و بهترین راه پیشگیری از آن می‌باشد که با انجام اقدامات بسیار ساده امکان پذیر خواهد بود.

سینوزیت

سینوس‌ها حفره‌هایی استخوانی بر روی صورت هستند، سینوزیت معمولا بعد از یک سرما خوردگی معمولی اتفاق می‌افتد، در اثر سرما خوردگی مخاط سینوس‌ها ورم می‌کند و ترشحات بینی غلیظ و چسبناک می‌گردد، این ترشحات می‌تواند تبدیل به یک محل مناسب برای رشد باکتری‌ها شود که در نهایت به عفونت سینوس یا همان سینوزیت منجر می‌شود.

تشخیص عفونت کرونا و سینوزیت

طبق گفته‌های پزشکان و متخصصان چون علائم عفونت کرونا و سینوزیت بسیار مشابه هم می‌باشد، تشخیص این دو از یکدیگر سخت است، اما با این حال موردی وجود دارد که می‌تواند تا حدودی به تمایز دادن این دو بیماری کمک کند که این مورد ارزیابی درد می‌باشد، طبق گفته دکتر ویلیام شافنر متخصص بیماری‌های عفونی سینوزیت باعث به وجود آمدن درد زیاد در گونه‌ها و پیشانی می‌شود و معمولا سینوزیت قسمت بالای گردن را درگیر می‌کند، اگر این علائم را مشاهده کردید می‌توانید احتمال دهید که به سینوزیت مبتلا شده‌اید.

سخن پایانی

در صورتی که تردید دارید که آیا به عفونت کرونا مبتلا شده‌اید یا درگیر بیماری سینوزیت هستید بهتر است تا قبل از مراجعه به پزشک و اطمینان حاصل کردن احتیاط کنید و خود را قرنطینه نمائید، بعد از مراجعه به پزشک در صورت تشخیص پزشک می‌توانید تست کرونا داده و تردید خود را بر طرف نمائید.