علل و علائم عفونت چشم چیست؟

علل و علائم عفونت چشم چیست؟ چشم ها به عنوان عضوی مهم در بدن می توانند آنقدر در زندگی هر فردی مهم و تأثیر گذار باشند که اگر نگوییم به اندازۀ مغز مهم و تعیین کننده اند، حداقل می توان گفت از بزرگ ترین و تاثیرگذاترین اعضای بدن هستند که بدون آنها زندگی و سرنوشت هر شخصی به صورت کلی دگرگون خواهد شد.

علل و علائم عفونت چشم چیست؟ کلینیک نیایش

حال گاهی این عضو مهم دچار عفونت می شود، در چنین شرایطی برخی می پرسند علل و علائم عفونت چشم چیست؟ برای پاسخ به این سؤال می توان اینگونه آغاز کرد که؛ چشم ها به عنوان عضوی کاملاً حساس در بدن، می توانند با کوچکترین عامل تحریک کننده ای به شدت دچار بیماری شوند. مثلاً ذره ای گرد و غبار، یا وارد شدن حشره ای کوچک مانند پشه یا شته به چشم ها و… .

برای اینکه بدانیم علل و علائم عفونت چشم چیست؟ باید مسائل مختلفی را بررسی کنیم.

و اما علل و علائم عفونت چشم چیست؟

موارد مختلفی می توانند این عفونت چشم ها را ایجاد کنند. بسیاری از این عوامل هر روزه و شاید هر لحظه در کنار ما هستند و ما با آنها زندگی می کنیم اما لزوماً نباید همۀ آنها، ما را دچار عفونت چشم کنند، بلکه نوع زندگی و برخورد با مواد و وسایل مختلف، ممکن است این بیماری را ایجاد کند.

این عوامل بیماری زا می توانند چنین مواردی را شامل شوند:

1. آب آلوده ای که با آن دست و صورتمان را می شوئیم
  2. وجود گرد و غبار بیش از حد در هوا که سبب آسیب به چشم ها و نهایتاً تأثیر راحتتر میکروب ها بر چشم می شوند
  3. دست های آلوده به انواع میکروب و ویروس و قارچ که دائماً به چشم ها مالیده می شوند
  4. استفاده از برخی غذاهای مانده و نگهداری شده به صورت غیر بهداشتی
  5. استفاده از پیازهای پوست کنده که داخل یخچال و بدون قرار دادن در نایلون، نگهداری می شوند. زیرا پیاز قابلیت جذب سریع بسیاری از میکروب ها را داشته و وقتی در یخچال نگهداری شود تمامی میکروب داخل یخچال را جذب کرده و استفاده از آن سبب عفونت چشم ها خواهد شد.

درمان عفونت چشم

برای رسیدن به پاسخی درست برای سؤال علل و علائم عفونت چشم چیست؟ می توانیم راه های درمان آن را نیز نام ببریم:

برای درمان، معمولاً از انواع دارو مانند قطره و پمادهای آنتی بیوتیک استفاده می شود. همچنین یکی از بهترین روش های سنتی درمان عفونت چشم، استفاده از چای طبیعی و بدون اسانس و شستن چشمها با آن است.