علائم بیماری های چشمی

گاهی ممکن است علائم بیماری های چشم با بیماری های دیگر همپوشانی داشته باشد. بعنوان مثال: جمع شدن اشک در چشم ها میتواند یک نشانه از : آماس ملتحمه، آلرژی، گل مژه، یا ناراحتی های مشابه باشد. اگر جمع شدن اشک با حساسیت به نور همراه باشد میتواند نشاندهنده آب مروارید، میگرن یا ناراحتی های پلک چشم باشد. استراحت دادن به چشم ها ممکن است به کاهش علائم کمک کند، اما به طور کلی اگر دچار درد شدید و مداوم هستید حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

شایع ترین علائم بیماری های چشم:

•  سوزش

•  احساس درد

•  ترشحات چشمی

•  حساسیت به نور

•  تجمع اشک در چشم

•  از دست دادن یا ضعیف شدن بینایی

•  احساس اذیت شدن و خارش چشم

مشکلات بیشتر چشم که میتواند گسترش پیدا کند:

•  خطاهای انکساری

•  آب مروارید

•  آماس چشمی، التهاب اعصاب بینایی

•  ماکولا یا لکه زرد

•  بیماری های شبکیه ای، مانند پارگی یا تفکیک شبکیه

•  پیرچشمی

•  آب سیاه یا کوری تدریجی

•  آماس ملتحمه

•  مشکلات چشمی دیابتی، مانند بیماری شبکیه دیابتی، ورم مرکز بینایی چشم یا ماکولا، خونریزی شبکیه و زجاجیه چشم

درمان بیماری های چشمی

در بسیاری از موارد، بهترین روش برای محافظت از بینایی شما انجام تست های چشمی منظم است و اگر متخصصان تشخیص دهند میتوان قرنیه چشم را با لیزر درمانی اصلاح کرد. متخصصان چشم معمولا جهت درمان خطاهای انکساری مثل نزدیک بینی و دوربینی عینک یا لنز تجویز می کنند. اما برای بیماری های جدی تر ممکن است با ترکیبی از داروها یا جراحی درمان را ادامه دهند. همچنین روش های جدیدتری بنام پی ارکی نیز در دسترس است که تنها ایراد آن عوارض بعدی مثل ایجاد قرمزی، درد و حساسیت به نور است که به مرور زمان بهبود میابد.

رایج ترین درمان های بیماری چشمی عبارتند از:

جراحی انکساری، روشی است که می تواند به اصلاح مشکلات انکساری، مانند نزدیک بینی یا آستیگماتیسم کمک کند. (لیزیک نوعی جراحی انکساری است).

پیوند قرنیه برای جایگزینی قسمتی یا تمام قرنیه آسیب دیده.

تجویز استروئید ای خوراکی ، داروهایی که می توانند شرایط التهاب چشمی مانند التهابات همراه با خونریزی، التهابات آسیب زننده به بینایی، و التهابات موجود در لایه میانی چشم را بهبود بخشد.

همچنین برای اشخاصی که علت بیماری چشمی آن ها دیابت است متخصصان رژیم غذایی مناسب آن ها را تجویز می کنند و برای حفظ سلامتی چشم ها امگا۳، امگا۶، و آنتی اکسیدان ها را به میزان قابل توجهی در رژیم غذاییشان قرار می دهند.